top of page

מוּרָאט יורדרקול  - Murat Yordarkol

מוראט_יורדרקול_-_MURAT_YURDAKUL.png

מוראט יורדרקול נולד באדנה (1983). הוא סיים את לימודיו באוניברסיטת אנאדולו, המחלקה למנהל עסקים באנגלית. שיריו, סיפוריו הקצרים ותרגומיו פורסמו בכתבי עת שונים. הוא זכה בתואר המתרגם הטוב ביותר ב-British Journal of Modern Poetry Translation (2018). הוא זכה בפרס ה- XIII הבינלאומי לשירה Premio Vitruvio באיטליה (2018), ובפרס ה-VI הבינלאומי לסיפור ספרותי Città Del Galateo באיטליה (2018). פרסי ספרות הומרוס פרס שלישי בפרס Tarık Dursun K. Story (2020). הוא זכה בפרס המתרגם הבינלאומי של השנה (2022) על ידי הוועד המנהל הבינלאומי של מרכז תרגום ומחקר שירה IPTRC ברפובליקה העממית של סין.

 

MURAT YURDAKUL was born in Adana (1983).  He graduated from Anadolu University, Department of Business Administration in English.  His poems, short stories and translations were published in various magazines.  He was named best translator in the British Journal of Modern Poetry Translation (2018).  He was awarded the XIII international Premio Vitruvio Poetry Award in Italy (2018), and the VI international Città Del Galateo Literary Story Award in Italy (2018). Homeros Literature Awards Tarık Dursun K. Story Award 3rd Prize (2020).  He was awarded the International Translator of the Year Award (2022) by the International Executive Board of the Poetry Translation and Research Center IPTRC in the People's Republic of China.

מוּרָאט יורדרקול  - Murat Yurdakul

כְּסוּת הִינוּמַת הַקְּבִירָה שֶׁל פַּרְחוֹנְדָה*  

 

לִבְּךָ הִשְׂתָּרֵר כִּפְסִיעוֹת צְלִילַי חַי הַדְּרוֹר,  

זֶה לֹא מִן הַנִּמְנָע לִנְחֹל מַפָּלָה בִּכְדַי לְגוֹלֵל דְּמוֹתֵךְ הַנּוֹשֶׁמֶת

מְאַחֶזֶת בְּחוֹף מִבְטַחַי הָרוּחַ שֶׁל מַאי הַמְּצַפָּה בַּפִּנָּה         

הַתַּכְלִיתִיּוֹת שֶׁהִנֵּךְ מְעַטָּה בַּבְּרִיָּה הַעִרְטוּלָהּ מַרְעִימָה בְּקוֹל פִּיו שֶׁל חֶלֶד הָעָם הַמִּצְטַעֵק !

וְכִי מַדּוּעַ מְשִׂיחִים כִּי בְּנוֹת חַוָּה בְּלִוְיַת סֶפְּטֶמְבֶּר בְּפָנִים יְרֻקּוֹת בִּימָמַת שֵׁנִי

לְמַעַן פֵּאֵר הַלֶּחֶם, הַמַּיִם, הַגִּידִי לִי, יַלְדָּה בַּעֲלַת נֶפֶשׁ עֵינֵי נֵרוֹת!

הִנָּךְ מַרְעִימָה בַּיְּקוּם הַשּׁוֹלֵב בְּקֵן הַיּוֹנִים הָרָעוּעַ                                     

אָנוּ מֵרַעַד לַתּוֹלָדָה הַנִּצְחִית בִּתְוַאי הַמֵּצַר, הַפָּרוּץ לְפָנַיִךְ הָעַתִּיקוֹת                       

 

הַדָּם קוֹלֵחַ לַיָּם

אָבִיךְ מְעָרֵם שֵׁמוֹת צוֹנְנִים בַּמַּחְבֶּרֶת שֶׁל אָנוֹכִי 

מִזַּרְעֵי רִמּוֹן עֲדֵי חָלָב תְּאֵנִים

מְחוֹג הָעִתּוֹת ,הָרְגָעִים ,מוֹתְתִּים אֶת הָאוֹת  בְּצַוָּארֵנוּ

 הָבָה חָדוֹל !

וְכִי יְהִי רָצוֹן שֶׁצִּיֵּת הָרְכָסִים תְּסוֹכֵךְ כַּסּוּת לִבֵּנוּ בְּהַלָּלוּ שֶׁטּוֹפְפוּ דָּמָם 

זָכוּר הַלָּלוּ הַצִּפּוֹרִים בְּעִדָּן הֲלֵאֶה שֶׁל רָקִיעַ מְרוֹם הַשָּׁמַיִם   

וּכְשֶׁעוֹלֶה הַבֹּקֶר תַּרְחִיב צְעָדֶיךָ, בַּל תִּשְׁכֹּן בְּךָ תַּרְדֶּמֶת

לְהִוָּתֵר לַלַּיִל בַּנְּקִיק אֲשֶׁר בּוֹ הִנְּךָ גּוֹמֵעַ מַיִם מִגּוֹאֲלִים

יְלָדִים נוֹשְׁקִים לַפֶּצַע  הַחַי בְּקִרְבֵּנוּ

בֶּן הָאֱנוֹשׁ מְיֹעָד לָמוּת כְּדֵי לְגַלּוֹת נַפְשׁוֹ

*פרחונדה מליקזאדה   (פָּשְׁטוּ : שָׂפָה אִירָנִית فرخنده ملکزاده Pashto )

אִשָּׁה אַפְגָּנִית עָבְרָה לִינְץ' בְּקַבּוּל בְּמֵרְץ 2015. לְאַחַר וִכּוּחַ עִם אָדָם שֶׁמּוֹכֵר קְמֵיעוֹת מוּל מִקְדָּשׁ,

הָאִישׁ טָעַן שֶׁפַּרְחוֹנָדָה שׂוֹרֶפֶת  אֶת הַקֻּרְאָן וְהִיא הֻכְּתָה  מֻנְּעָה וְנִשְׂרְפָה עַל יְדֵי הֶהָמוֹן הַקָּהָל.

                                                                                                       מוּרָאט יורדרקול

Shroud Ferhunde *

 

your heart was the footsteps of freedom

it is not possible to be defeated to describe you

take shelter in the wind of May waiting on the corner

the matters you dress what naked people all the earth's mouth shout!

why say women with september faces green monday

For the sake of bread, water, tell me, candle-eyed girl!

you rock the world tacky dove nest

We are an endless aftershock to the narrow lane with your old face

 

blood flows to the seas

Your father is collecting cold names in my notebook

from pomegranate seeds to fig milk

the hour and minute hand is killing the mark on our neck

stop come on!

Let the desolation of the mountains multiply, shroud our hearts with those who have gone in their blood

Don't forget the birds in the tired age of the sky

If it's morning to go, don't sleep at all

stay overnight in the cistern where you drink stained water

children kiss the wound inside us

One must die to find himself!

 

*Ferhunde Melikzade (Pashto: فرخنده ملکزاده) Afghan woman lynched in Kabul in March 2015. After an argument with a person selling amulets in front of a shrine, the man claimed that Ferhunde was burning the Qur'an, and he was beaten, driven, and burned by the crowd.

Murat Yurdakul

מַאֲמַר הָעֹמֶק בְּשִׁירוֹ שֶׁל  מוּרָאט יורדרקול

מֵאֵת: לואיס גליק

תכריכים פרהונדה* - Shroud Ferhunde

 

"אנו יכולים להתבונן ביצירה התמטית, הפואטית, המודרנית, ההוליסטית, האינדיבידואלית והעקבית בספרות העולם העכשווית, המאפיין החשוב ביותר של מוראט יורדרקול, שהצליח ליצור שיר ייחודי עם עושרו התמטי ובמקוריות הלשונית והצורנית שלו, תוך הישארות קרובה לשירה סוציאליסטית-ריאליסטית. בטקסט האוונגרד, המאפיינים הסגנוניים של השירה, גישתה למסורת, יחסיה עם העכשווי, הממד הפילוסופי שלה; בקיצור, מוראט יורדרקול הביע את מחשבותיו על תוכנה וצורתה; הוא מגן הבנה של שירה הכוללת חקירה, נותנת עדיפות לאינטליגנציה, שלמה מבנית, מקורית, בעלת עומק ודואגת לסגנון ולעבודת מילים.

בעוד יורדרקול לוקח את העומק הפילוסופי והספרותי למסע ב'פתיח פוזולי פיאנו', הרעיונות שהועלו על שירה, משורר וקורא בפואטיקה האוונגרדית של העידן המודרני מראים שהוא התבונן באווירה הספרותית, החברתית והתרבותית של התקופה היטב והבין היטב את מאמצי המודרניזציה בשירה הטורקית. מוראט יורדרקול ייזכר עם גדולי המשוררים של המאה שלנו".

 

"We can observe the first modern, holistic, individual and consistent poetic thematic creation in contemporary world literature, the most important feature of Murat Yurdakul, who managed to create a unique poem with both its thematic richness and linguistic and formal originality, while staying close to socialist-realistic poetry. In the avant-garde text, the stylistic features of poetry, its approach to tradition, its relationship with the contemporary, its philosophical dimension; In short, Murat Yurdakul expressed his thoughts on its content and form; It defends an understanding of poetry that includes an inquiry, prioritizes intelligence, is structurally complete, original, has depth, and cares about style and word work.

While Yurdakul takes the philosophical and literary depth on a journey in 'Fuzuli Pıano Overture,' the ideas put forward about poetry, poet and reader in the avant-garde poetics of the modern age show that he observed the literary, social and cultural atmosphere of the period well and comprehended the modernization efforts in Turkish poetry well. Murat Yurdakul will be remembered with the greatest poets of our century."

Louise Glück

                                                                                            

שירה עולמית

תרגום ועריכה מאנגלית לעברית: איריס כליף

איריס כליף - Iris Calif-Color.jpg
Click here for the website of the corridor magazine
bottom of page