חדש על המדף
בשביל תנועת מותנייך - דני נגר
במשפט הפותח את השיר הראשון בספר הזה מבקש המשורר מגיבורת שירו :
"סַפְּרִי לִי עַל הָאוֹקְיָנוֹס שֶׁלָּךְ".
האוקינוס, כפי שיתברר בהמשך, הוא מטאפורה ארוטית. הבקשה, בווריאציות שונות, תחזור גם בשירים אחרים, ועל מימיו של אותו אוקינוס משיט דני נגר סירות נייר רבות יופי.
סירות אלה הן סירות הא"ב, והא"ב הוא הא"ב של האהבה. לכאורה קיים ניגוד בין רוחב האוקינוס לסירות הנייר הצרות. למעשה, ברווח הזה, על המים הטריטוריאליים שהם רק שלו, מסמן המשורר טביעת אצבעות מקורית מאד.
רוני סומק
'בשביל תנועת מתניך', ספר שיריו הראשון של נגר, מקפל בתוכו עולם עשיר, רב גוני ועמוק. אלה שירים הכתובים ביד אמן, בלשון חושנית עד קצה, ובוקעים לכל אורכם מתוך היומיומי אל המופלא - מן הגוף הפיזי, הממשי והרגעי, אל המטאפיזיקה הגדולה של הארוס והאהבה.
על הרצף הדמיוני של כתיבת שירי אהבה, משיר השירים דרך ספפו ועד נרודה, שיריו של דני נגר שומרים על שיווי משקל מופתי בין נועזות לאיפוק ומצליחים בו בזמן לגעת בגוף האהבה, להקיף את העולם כולו ולברוא שירה טובה.
יקיר בן-משה
סַפְּרִי לִי עַל הָאוֹקְיָנוֹס שֶׁלָּךְ,
עַל מַעֲמַקַּיִךְ הָאֲפֵלִים סַפְּרִי לִי.
עַל לַהֲקוֹת הַדְּגִיגִים הַמַּרְהִיבוֹת אֶת חֲלוֹמוֹתַיִךְ,
עַל כְּרִישֵׁי הַפַּחַד.
סַפְּרִי לִי מַשֶּׁהוּ,
עַל אַלְמֻגֵּי תְּשׁוּקָתֵךְ הַנִּרְעָדִים,
עַל הֶמְיַת לִוְיָתָן עֲנָק
עַל רִגְעֵי הַשֵּׁפֶל שֶׁל חוֹפַיִךְ סַפְּרִי לִי.
סַפְּרִי לִי לְאַט
עַל סְפִינוֹת כְּאֵב מִטַּלְטְלוֹת בֵּין גַּלַּיִךְ,
עַל דַּיָּגִים הַמַּשְׁלִיכִים בָּךְ רְשָׁתוֹת
וְעַל דַּג זָהָב אֶחָד קָטָן הָעוֹשֶׂה אוֹתָךְ
אוֹקְיָנוֹס מְאֻשָּׁר.
יוֹמִי בְּיוֹמֵךְ בְּיוֹמִי
יוֹם בְּיוֹמוֹ.
נַפְשֵׁךְ בְּנַפְשִׁי בְּנַפְשֵׁךְ
רֶגַע בְּרִגְעוֹ.
גּוּפִי בְּגוּפֵךְ בְּגוּפִי
גַּעֲגוּעַ בְּגַעֲגוּעוֹ.
תְּשׁוּקָתִי בִּתְשׁוּקָתֵךְ
כְּאֵב בִּכְאֵבוֹ.
יוֹם יוֹם בְּיוֹמוֹ.