top of page
אירוע השקת גיליונות 10-11-12 של כתב-העת 'המסדרון' בזום - 20.03.2021.jpg

לאור התקופה של ימי הקורונה ואי-האפשרות לקיים אירועים באולמות הוחלט  לקיים אירוע השקה בזום לשלושת גיליונות כתב-העת 'המסדרון' שיצאו במהלך ימי מגפת הקורונה. הגיליונות 10, 11 ו-12  יצאו במהלך מגפת הקורונה.

גיליון 12 יצא לאור בחודש דצמבר 2019 - את שער  גיליון מס' 10 של כתב-העת 'המסדרון' מעטר צילום של אושיית התרבות, הסופר והאמן, דן בן־אמוץ שבסמוך למועד הוצאת הגיליון מלאו 30 שנה לפטירתו. את הגיליון פותח ראיון תקשורי עם דן בן־אמוץ  שערך עימו יאיר בן־חיים, ריאיון המעלה לדיון את טשטוש מורשתו ותרומתו לתרבות הישראלית. בנוסף, הוֹמָאז' לספריו ויצירותיו, ניתוח כתב ידו ע"י המשוררת והגרפולוגית מיכל דורון, וסקירות על שלושה מספריו שכתבו: הרצל חקק, דן אלבו ובלפור חקק.  צלמת העיתונות יעל רוזן שצילומה של דן בן־אמוץ מעטר את השער היא האמנית אורחת של הגיליון וצילומים נוספים שלה מעטרים את עמודי הגיליון.

גיליון 11 יצא לאור בחודש יוני 2020 – שנה מאתגרת לכולנו, החיים התהפכו באחת. נאלצנו להתמודד עם שגרת חיים חדשה. יחד עם זאת, אנשים יוצרים לא יכולים להפסיק לכתוב ואת היבול היצירתי המתעד את התקופה בחר עורך 'המסדרון' כנושא לגיליון 11 שברובו הוקדש למגפת הקורונה. בגיליון זה, עטרו את דפי הגיליון, יצירותיה של האמנית הדס שֶלֶגְמָן  שהטיבה  לתעד  תחושות ומצבים אותם חוותה. 

גיליון 12 יצא לאור בחודש דצמבר 2020 - את שער גיליון מעטר ציור דיוקן של המשורר נתן זך שצייר יאיר בן־חיים, עורך כתב-העת 'המסדרון' על-פי תצלום של  עזרא לוי - צלם פואטי, שהיה אמן אורח של הגיליון וצילומיו עיטרו את דפי הגיליון. בחלקו של הגיליון פורסמו דברים שנכתבו לזכרו של נתן זך, בין הכותבים, יו"ר אגודת הסופרים העברית צביקה ניר, המשוררת ציפי שחרור, עזרא לוי,  ואחרים.

אירוע השקת הגיליונות  נערך בשני אירועי זום. הראשון התקיים בתאריך 20/03/2021 בהנחייתו של הסופר והמשורר, מספר הסיפורים, האמן הרב-תחומי, יוסי אלפי.

לאחר דברי פתיחה קצרים הזמין יוסי אלפי את עורך כתב-העת 'המסדרון' יאיר בן־חיים לשאת דברים.

בין הדברים שאמר: "ברצוני לציין בראשית ההתכנסות כמה מילים לזכרו של המשורר המתרגם ועורך 'פסיפס' איתמר יעוז-קסט שנפטר חודש וחצי לאחר צאת גיליון מס'12 של כתב-העת 'המסדרון', בו ערכתי ריאיון אישי מקיף על כתיבתו ומפעלו בעולם הספרות שכלל 2 שירים חדשים שלו. איתמר יעוז-קסט היה אחד ממיסדי הוצאת 'עקד' שנוסדה בשנת 1958/59   ומייסד כתב-העת 'פסיפס'."    נפתח את הערב  בקריאת שירו: של איתמר יעוז-קסט 'סיפור' מפי דן כנר".

בהמשך האירוע נשאו דברים פרופסור נורית גוברין, שכותרת דבריה. "חשיבות הריאיון הספרותי" פרוסור גוברין, היא חוקרת, סופרת, מרצה ופרופסור אֶמֶריטָה בחוג לספרות באוניברסיטת תל אביב ומן החוקרים המרכזיים של הספרות העברית בדורות האחרונים, פרסמה 20 ספרים ובהם סדרת 'קריאת הדורות – ספרות עברית במעגליה'.

הדובר הבא היה ד"ר ניקולא יוזגוף אורבך, משורר, יליד צפת,  מבקר תרבות, חוקר באקדמיה ומרצה לדמוגרפיה ולספרות. פרסם שמונה ספרי שירה ועשרות פרסומים מדעיים בתחומי הגאוגרפיה והדמוגרפיה.  יצירותיו ומאמריו נדפסו בכתבי עת וביומונים רבים בארץ ובעולם. כותרת דבריו. 'השירה העברית בת זמנינו'

 

בין לבין היתה אתנחתא מוזיקלית, בביצועה של  הזמרת רחלי וולשטיין ששרה את שירו של נתן זך 'כי האדם עץ השדה'  ללחן שלום חנוך.

במהלך האירוע ההשקה הראשון הוקרנו  בחלקים שונים של האירוע  שירים אותם קרא הקריין והשדרן דן כנר  מתוך שלושת הגיליונות.

 

האירוע השני נערך ביום 21/03/2021 בהנחיית עורך כתב-העת 'המסדרון' יאיר בן־חיים ששיתף את הצופים בתהליך הפקת כתב-העת. באירוע הוזמנו משתתפי הגיליונות לקרוא משירתם.

 

אתם מוזמנים לצפות בסרטוני שני האירועים והקראות השירים מפי דן כנר.

אחרונה – רפי וייכרט

היקום משחק בזמנים – דֶלִיס

לרחוץ באור הירח – ניקולא יוזגוף אורבך

ילדות רחוקה – מיכל דורון

כלת המדבר - איריס כליף

פעם הייתי סוס - יאיר בן־חיים

הנחיות אויליות – רמי סערי

ספור – איתמר יעוז קסט ז"ל

אהבה מחוץ לקווים – נעמי לבנון-קשת

המשוררת - גילי דנון

פורסם בתאריך 01/04/2021

השקת גיליונות 10,11,12 של כתב-העת 'המסדרון'

cooltext292658517810075.png
bottom of page