top of page

אירוע לזכרה של ענת זגורסקי-שפרינגמן ז"ל

אירוע לכבוד המשוררת והאמנית ענת זגורסקי-שפרינגמן – תצלום: יאיר בן־חיים
מתרגם, משורר ומסאי - פרופסור רפי וייכרט - תצלום: יאיר בן־חיים

מתרגם, משורר ומסאי - פרופסור רפי וייכרט

משוררת, סופרת ומבקרת ספרות - דליס

משוררת, סופרת ומבקרת ספרות - דליס

משוררת ואמנית - יערה בן-דוד

משוררת ואמנית - יערה בן-דוד

משוררת ועורכת - ד"ר רחלי אברהם-איתן - תצלום: יאיר בן־חיים

משוררת ועורכת - ד"ר רחלי אברהם-איתן

משוררת ומתרגמת - ברכה רוזנפלד - תצלום: יאיר בן־חיים

משוררת ומתרגמת - ברכה רוזנפלד

6מיכל דורון.jpg

משוררת סופרת וגרפולוגית - מיכל דורון

משורר, סופר ואמן - יאיר בן־חיים

משורר, סופר ואמן - יאיר בן־חיים

ביום שלישי 27/02/2024 התקיים אירוע לכבודה של המשוררת, המתרגמת והאמנית ענת זגורסקי-שפרינגמן.  בערב נשאו דברים לכבודה, מנחת האירוע המשוררת והסופרת ומבקרת הספרות דליס, יו"ר אגודת הסופרים צביקה ניר,  המשורר, הסופר והאמן ועורך כתב-העת 'המסדרון' ואתר 'חדרים' יאיר בן־חיים, המשוררת והאמנית יערה בן-דוד, המשוררת ד"ר רחלי אברהם איתן, המשוררת והמתרגמת ברכה רוזנפלד, המשוררת, הסופרת והגרפולוגית מיכל דורון, והזמרת המלחינה והמשוררת רחלי וולשטיין שביצעה ארבעה שירים במהלך הערב ביניהן שני שירים של ענת אותם הלחינה במיוחד לאירוע.

 

אלה הם הדברים אותם אמרתי באירוע: "אנחנו כאן  לכבוד  ענת זגורסקי-שפרינגמן, מעלים זיכרונות מהאישה היקרה והאהובה!

את ענת הכרתי כאן  בבית הסופר בשנת 2014 כאשר נערכה ההשקה לספרה 'אישה קרננית'. זה היה אחד מהערבים היפים והמרשימים שהייתי באותה עת.

מאז נפגשנו אני וענת בהרבה אירועים כאן בבית הסופר ובמקומות אחרים. בהיותי עורך כתב-העת 'המסדרון' הזמנתי לא אחת שתשלח שירים והיא נענתה בשמחה.

בהמשך היא גם הייתה אחת מהמתרגמים למדור 'שירה עולמית' בכתב-העת 'המסדרון', והיא גם השתתפה באירועים והשקות שערכתי. הפעם האחרונה הייתה בחודש אוגוסט בסלון הספרותי במסגרת פסטיבל 'דורשירה' השלישי, שאני עורך ומפיק, כבר באותו אירוע ניתן היה להבחין שהיא אינה בקו הבריאות, יחד עם זאת היא בחרה לא לוותר ובאה וקראה משירתה.

בכתיבתה  ניתן להבחין בהסתכלות מפוקחת בעולם, מבלי להסתיר ולהתעלם מן הרוע והאכזריות שבו. הטון הוא שילוב של ציניות מעורבת בהומור.  צריך לקרוא את השירים כמה פעמים כדי להיטיב להבין את המסתתר מאחורי המילים הכאילו־נינו‍ֹחו‍ֹת.

מעניינת במיוחד היא בחינת הקיום האישי והאנושי בכלל לאורן של תבניות מיתולוגיות, הנטולות בעיקרן מהמיתוס היווני אך חלקן הן מן המקרא או מעולם האגדה האירופית, וזאת מתוך הנחת נצחיותן המאפשרת לבחון ולהאיר בכוחן את הקיום האנושי שבהווה.

הקו השליט בשירים: בחינה נוקבת ופקוחת עיניים של הקיום על ידי הטלת הגבוה והמיתי אל הנמוך והיום-יומי, והפעלת אירוניה כאובה וקישורים מפתיעים לשם שבירת כל אידיאליזציה אפשרית.

ענת זגורסקי שפרינגמן היא מה שמכונה אצלינו "הדור השני" בת להורים ניצולי שואה, שנולדה בפולין ועלתה לארץ עם הוריה בשנת 1957, בהיותה בת עשר. שיריה מצטרפים ליצירתם של בני דור זה, אבל בה בעת הם גם מקוריים, נועזים ומפתיעים.

הדימויים הבלתי שיגרתיים וההשוואות המקוריות והמפתיעות, המשווים דבר אחד לדבר אחר, הרחוק ממנו לכאורה, יוצרים מציאות שירית חדשה המאפיינת את שירתה. לא אחת   אלה שירים נשיים מאוד, שירי אשה הבוחנת את נשיותה, אהבתה, מיניותה, בלשון ישירה, חדה, נועזת ובוטה.

וכעת נצפה בסרטון קצר שהכנתי המראה את ענת מאירועים שונים שערכתי הראשון הוא המדור 'דבר אל השיר' בוא היא קראה את השיר 'ארצ-תלאביב' ".

 

אתם מוזמנים לצפות בסרטונים מהאירוע.

פורסם בתאריך: 28/02/2024

Click here for the website of the corridor magazine
bottom of page